Wanneer u tijdens het aanmaken van uw gebruikersaccount en of uw reis technische problemen zou ondervinden aangaande het ontvangen van tijdens de registratie aangekondigde e-mailberichten, kan u ons steeds bereiken via de oranje “Stuur ons een bericht-knop” rechts onderaan elke pagina, via het e-mailadres travellersonline@diplobel.fed.be.
Uw reisgegevens worden twee weken na uw terugkeerdatum geanonimiseerd en gearchiveerd. Indien uw account werd aangemaakt na 22 februari 2017 kan je deze blijvend gebruiken. Oudere accounts werden verwijderd. U dient zich opnieuw als gebruiker te registreren.https://travellersonline.diplomatie.be/Account/Register
Je kan jouw account - wanneer je dat wenst - permanent verwijderen.
Uw gegevens worden opgeslagen in een databank. Indien zich in het buitenland een noodsituatie voordoet, kan de FOD Buitenlandse Zaken deze gegevens raadplegen. Zo kunnen wij u meer informatie geven over de veiligheidssituatie in het land waar u zich bevindt. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij op basis van deze gegevens ook contact opnemen met uw contactpersoon.
Wij nemen enkel en alleen contact met u op indien er zich een crisis voordoet in het land waar u zich op dat moment bevindt en deze u mogelijks zou kunnen treffen. Wij raden u in ieder geval aan om ook eens u ter plaatse bent het reisadvies regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Noteer zeker en vast ook de contactgegevens van de bevoegde Belgische ambassade of het bevoegde Belgische consulaat-generaal.
U wordt niet automatisch ingelicht als het reisadvies wijzigt. Raadpleeg het reisadvies daarom ook regelmatig eens u ter plaatse bent om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
Ook Belgen die in het buitenland wonen, kunnen zich inschrijven via TravellersOnline. Bij de inschrijving wordt u enkel gevraagd om uw rijksregisternummer in te geven.
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet worden doorgegeven aan derden, ook niet aan andere openbare diensten. Uw gegevens zullen enkel worden geraadpleegd in geval van crisis in uw land van bestemming. In dat geval zullen zij worden geraadpleegd door de bevoegde consulaire diensten, het crisiscentrum, de bevoegde Belgische ambassade of het bevoegde Belgische consulaat-generaal.
Ja, het is mogelijk om meerdere reizen te registreren.
Bij uw inschrijving heeft u een wachtwoord en een gebruikersnaam gekregen. U kan zich hiermee opnieuw aanmelden en uw gegevens aanpassen.
Indien u zich niet inschrijft via TravellersOnline weten wij niet dat u in het buitenland bent en hebben wij ook uw contactgegevens niet. Wij kunnen dan ook niet meteen en rechtstreeks contact met u opnemen in geval van een crisis. In dat geval zal u of één van uw naasten ons moeten inlichten over uw aanwezigheid in het land en ons ook uw contactgegevens moeten meedelen. Zo gaat er dan ook kostbare tijd verloren.
Indien u zich niet inschrijft via TravellersOnline weten wij niet dat u in het buitenland bent en hebben wij ook uw contactgegevens niet. Wij kunnen dan ook niet meteen en rechtstreeks contact met u opnemen in geval van een crisis. In dat geval zijn wij afhankelijk van uw reisagentschap/touroperator of derden om meer informatie over u te verkrijgen. Zo gaat er dan ook kostbare tijd verloren.
Wij raden u aan om zelfs uw korte verblijven te registreren via TravellersOnline. Mocht er zich toch iets voordoen in uw land van bestemming, hebben wij de nodige gegevens om u betere consulaire bijstand te verlenen.
Het is momenteel niet mogelijk om een kopie te krijgen van de gegevens die u heeft ingegeven via TravellersOnline.